от marianka_40 » 21 Фев 2013, 18:28
Напоследък често се срещат в училище, но дали там е мястото където най-рано може да се забележи това.Още в детската градина ако детето изостава в говора, трудно запомня стихотворения или песни, обърква предлозите (горе,долу,вътре,вън),трудно се справя с напътствия или заповеди,има трудности в координацията и моториката всичко това са позиви за проблем.Не трябва да се чака, детето да тръгне на училище и да мислим,че ще навакса.Трябва да се потърси специализирана помощ от психолог и логопед. Междувременно всеки родител може сам да помага на детето си.Хубаво е да се създава звукова среда, в която се комуникира с детето - четене на приказки, пеене, ролеви игри.Трябва да се насърчава говора и езикът,който слуша да е правилен и чист. Да помогнем на нашето дете да разбере,че има връзка между това което чуваме и казваме и ираейки с него то да координира своите движения.Мислите ли,че родителят трябва да участва в подготовката на детето за училище?