- supermarket.jpeg (16.5 KiB) Прегледано 984 пъти
Знаехте ли, че цветовете влияят върху това колко харчим, докато пазаруваме? Това потвърдиха маркетингови експерти. Именно това е причината много от търговците да нареждат стоките в магазина по определен начин и използват свойствата на цветовете, за да въздействат върху клиентите. Как да се предпазим от малките манипулации, докато пазаруваме?
Жълтият цвят създава чувството за енергия и събужда апетита. Ето защо е често използван от редица вериги за бързо хранене. Синьото е предпочитан от много хора цвят, защото вдъхва спокойствие, доверие и надеждност. По тази причина най - често го включват в логото на финансови институции, тъй като кара хората да се чувстват сигурни. Синьото е и цветът, който прави клиента лоялен. Проучванията показват, че 15 % от хората са много по – склонни да пазаруват отново в магазин със синя декорация, отколкото в такъв с оранжева например. Червеният цвят пък може да подейства като СТОП на клиентите и да ги направи по - внимателни в харченето, съветват специалистите. Бургундско червеното обаче е често използван в бижутерийните магазини цвят, защото се свързва с изискаността и разкоша. И кафявото предизвиква подобни усещания. Цветът на природата - зеленото се използва, за да привлече екологично настроените клиенти. Тъй като оранжевото се свързва със справедливостта, често се включва в интериора на магазини, предлагащи стоки на по - ниски цени. Експертите установили още, че розовото и пурпурното владеят козметичната индустрия, особено в областта на кремовете против бръчки, а бялото е предпочитаният цвят за продуктите за кожа. Черното пък често се използва в опаковките за грим. То е цветът на изтънчеността, който може да накара и най - евтиното червило да изглежда скъпо и изискано. А вие подозирахте ли, че цветовете оказват влияние върху това колко харчим, докато пазаруваме? Чувствали ли сте се манипулирани в магазина? Цветът, който ви въздейства най - силно е...?