СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Специфични грижи, лечение, обществени нагласи, държавна политика, взаимопомощ

СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот kdamyanov » 21 Авг 2011, 14:11

Мого родители в отглеждането на своето дете, особено в първите години от неговото раждане имат притеснения дали всичко с детето им се развива добре, дали то ще стане като всички останали. На първо място искаме те трябва да са спокойни, че децата не са едни и същи, но въпреки това нашата обич трябва да е силна и без притеснения от затрудненията.

Понятието: „специални образователни потребности” е събирателно за голяма група деца и ученици с различни индивидуални особености.

Някои от децата със специални образователни потребности са с физически, сензорни, интелектуални, езиково-говорни нарушения, множество увреждания,аутизъм и др. Има и други групи деца със специални образователни потребности, свързани с тяхното различие и възможност да се включат пълноценно в общообразователната училищна среда. Това могат да бъдат децата не говорещи български език, децата с противообществени прояви, тези които имат изявени възможности, надвишаващи значително развитието си за възрастта, децата с хронични заболявания и др.

Важното е да знаем, че всички деца могат и трябва да учат заедно, за да може след това и да живят заедно без предрасъдъци.

Ресурсен център- Стара Загора е звено в системата на средното образование. Неговата основна цел е да подпомага интеграцията и включването на децата и учениците със специални образователни потребности, чрез предоставяне на качествени образователни услуги. В почти всички училища и детски градини в област Стара Загора ние имаме ресурсни учители към които може да се обръщате за съвет и подкрепа, както и да пишете тук или в нашия сайт: http://www.rcsz.org
Нашите специални педагози, логопеди, психолози, рехабилитатор на слуха и говора са винаги на ваше разположение.

Не сте сами !
kdamyanov
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Апр 2011, 22:26

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот Violetta » 21 Авг 2011, 22:50

Как се справяте с високото ниво на агресия при децата, дори и в детската градина?
Violetta
 
Мнения: 466
Регистриран на: 28 Апр 2011, 22:58

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот kdamyanov » 21 Авг 2011, 23:24

Агресията не е пряк детерминант за специална образователна потребност. Агресията е част от развитието на децата, напоследък действително се забелязва увеличаване на тези случаи. Разбира се, това е отражение на обществото ни, където също отчитаме явлението.
Ще обърнем внимание само на агресията, свързана с приемането на детето със специални потребности в общообразователната среда. От страна на другите деца, тя се проявява поради неразбиране на различието, както и поради това, че не са били подготвени от учителите и родителите предварително за това, че ще имат такъв съученик. Агресия обаче има и от страна на деца със специални потребности понякога и тя е в отговор на поведението и средата в училище. Когато едно дете не се чувства прието или когато на него не се обръща внимание, то търси начин да спечели и да наложи себе си, често това става с агресия.
Възрастните имаме сериозен ангажимент да работим в тази посока.
kdamyanov
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Апр 2011, 22:26

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот Margo » 22 Авг 2011, 09:38

kdamyanov написа:Мого родители в отглеждането на своето дете, особено в първите години от неговото раждане имат притеснения дали всичко с детето им се развива добре, дали то ще стане като всички останали. На първо място искаме те трябва да са спокойни, че децата не са едни и същи, но въпреки това нашата обич трябва да е силна и без притеснения от затрудненията.

Понятието: „специални образователни потребности” е събирателно за голяма група деца и ученици с различни индивидуални особености.

Някои от децата със специални образователни потребности са с физически, сензорни, интелектуални, езиково-говорни нарушения, множество увреждания,аутизъм и др. Има и други групи деца със специални образователни потребности, свързани с тяхното различие и възможност да се включат пълноценно в общообразователната училищна среда. Това могат да бъдат децата не говорещи български език, децата с противообществени прояви, тези които имат изявени възможности, надвишаващи значително развитието си за възрастта, децата с хронични заболявания и др.

Важното е да знаем, че всички деца могат и трябва да учат заедно, за да може след това и да живят заедно без предрасъдъци.

Ресурсен център- Стара Загора е звено в системата на средното образование. Неговата основна цел е да подпомага интеграцията и включването на децата и учениците със специални образователни потребности, чрез предоставяне на качествени образователни услуги. В почти всички училища и детски градини в област Стара Загора ние имаме ресурсни учители към които може да се обръщате за съвет и подкрепа, както и да пишете тук или в нашия сайт: http://www.rcsz.org
Нашите специални педагози, логопеди, психолози, рехабилитатор на слуха и говора са винаги на ваше разположение.

Не сте сами !

Работила съм с такива деца, но не мисля, че мястото им е в редовните училища. Лично мое мнение е, че с отпадане на помощните училища и опита да интегрират тези деца в общообразователните е неефективен. Преди години работех с дете с аутизъм, много е трудно да се работи в клас където има такова дете. Обстановката в клас го натоварваше, не се справяше с материала в училище и от там изоставаше. Не можеше да се изпитва нормално, само писмено и когато се затрудняваше с отговора ставаше нервна и агресивна. Както вече споменах на тези деца мястото им е в специализирано училище, в малки класове с психолози и специални педагози.
Margo
 
Мнения: 691
Регистриран на: 08 Апр 2011, 20:46

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот SatanicMalfunctions » 22 Авг 2011, 12:35

Margo написа:Работила съм с такива деца, но не мисля, че мястото им е в редовните училища. Лично мое мнение е, че с отпадане на помощните училища и опита да интегрират тези деца в общообразователните е неефективен. Преди години работех с дете с аутизъм, много е трудно да се работи в клас където има такова дете. Обстановката в клас го натоварваше, не се справяше с материала в училище и от там изоставаше. Не можеше да се изпитва нормално, само писмено и когато се затрудняваше с отговора ставаше нервна и агресивна. Както вече споменах на тези деца мястото им е в специализирано училище, в малки класове с психолози и специални педагози.


Много е трудно да се работи с такива деца,като по никакъв начин не трябва да им се създава мисълта, че са различни.Да, те са такива, но едно добре развито общество /ние не сме такова/, трябва да даде равен шанс на всички. Много гениални хора са имали "отклонения" -Айнщайн е бил аутист и не е говорил до седмата си година. Какво бъдеще би имало едно такова дете в днешна европейска България?
Изображение
SatanicMalfunctions
 
Мнения: 79
Регистриран на: 03 Юни 2011, 16:26

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот kdamyanov » 31 Авг 2011, 21:42

Мястото на тези деца е там където е мястото на всички деца в общообразователната среда. Не трябва "тези" деца да се напасват към средата, а тя към тях. Това е световна тенденция и тя е свързана с правото на образование и равен старт. Ние трябва да правим всичко, за да променим себе си и да приемем различието, колкото и трудно да ни изглежда!
kdamyanov
 
Мнения: 5
Регистриран на: 09 Апр 2011, 22:26

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот Sophia.G » 01 Авг 2014, 14:15

Господин Дамянов, вие ли сте новият директор на Ресурсен Център - София област?
Sophia.G
 
Мнения: 155
Регистриран на: 14 Апр 2014, 22:04

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот S_Milenska » 28 Ное 2014, 12:00

не е лесно да се обучават такива деца, особено в България честно да ви кажа, хора които се заемат с тази задача мога да ги обявя като герои!
Аватар
S_Milenska
 
Мнения: 2136
Регистриран на: 18 Ное 2014, 13:46

Re: СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ

Мнениеот Мими.Валентинова » 18 Яну 2017, 16:53

Здравейте. Искам да попипат как мога да заинтересувам детето ми да започне да учи букви числа да пише чертички поне.. .Той е на 7 в 1 клас и е с ДЦП умерена умствена изостаналост. Не мога по никакъв начин да му грабна вниманието дори и за образователни игри да не говорим за учене...
Мими.Валентинова
 
Мнения: 2
Регистриран на: 18 Яну 2017, 16:32


Назад към Деца със специални потребности

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта