21 Авг 2011, 14:11
21 Авг 2011, 22:50
21 Авг 2011, 23:24
22 Авг 2011, 09:38
kdamyanov написа:Мого родители в отглеждането на своето дете, особено в първите години от неговото раждане имат притеснения дали всичко с детето им се развива добре, дали то ще стане като всички останали. На първо място искаме те трябва да са спокойни, че децата не са едни и същи, но въпреки това нашата обич трябва да е силна и без притеснения от затрудненията.
Понятието: „специални образователни потребности” е събирателно за голяма група деца и ученици с различни индивидуални особености.
Някои от децата със специални образователни потребности са с физически, сензорни, интелектуални, езиково-говорни нарушения, множество увреждания,аутизъм и др. Има и други групи деца със специални образователни потребности, свързани с тяхното различие и възможност да се включат пълноценно в общообразователната училищна среда. Това могат да бъдат децата не говорещи български език, децата с противообществени прояви, тези които имат изявени възможности, надвишаващи значително развитието си за възрастта, децата с хронични заболявания и др.
Важното е да знаем, че всички деца могат и трябва да учат заедно, за да може след това и да живят заедно без предрасъдъци.
Ресурсен център- Стара Загора е звено в системата на средното образование. Неговата основна цел е да подпомага интеграцията и включването на децата и учениците със специални образователни потребности, чрез предоставяне на качествени образователни услуги. В почти всички училища и детски градини в област Стара Загора ние имаме ресурсни учители към които може да се обръщате за съвет и подкрепа, както и да пишете тук или в нашия сайт: http://www.rcsz.org
Нашите специални педагози, логопеди, психолози, рехабилитатор на слуха и говора са винаги на ваше разположение.
Не сте сами !
22 Авг 2011, 12:35
Margo написа:Работила съм с такива деца, но не мисля, че мястото им е в редовните училища. Лично мое мнение е, че с отпадане на помощните училища и опита да интегрират тези деца в общообразователните е неефективен. Преди години работех с дете с аутизъм, много е трудно да се работи в клас където има такова дете. Обстановката в клас го натоварваше, не се справяше с материала в училище и от там изоставаше. Не можеше да се изпитва нормално, само писмено и когато се затрудняваше с отговора ставаше нервна и агресивна. Както вече споменах на тези деца мястото им е в специализирано училище, в малки класове с психолози и специални педагози.
31 Авг 2011, 21:42
01 Авг 2014, 14:15
28 Ное 2014, 12:00
18 Яну 2017, 16:53