Предполагам, че почти всички вече са чули или прочели новината, че българските деца влошават резултатите си спрямо предишни години според международното изследване на функционалната грамотност – PISA.
Изследването е проведено в три области - четене, природни науки и математика, участвали са 79 държави и особено плашещ е фактът, че почти 32% от българските ученици не могат да достигнат минималното второ ниво по всички показатели!
Основен проблем на нашите деца се оказва четенето с разбиране, а показаните резултати ги определят като функционално неграмотни.
Може ли да се съгласите с тези резултати? Дали те са представителни за състоянието на българското образование в момента?
Дайте мнение въз основа на вашите лични наблюдения. Как се справят децата ви в училище? Къде срещат трудности и в какво се налага да им помагате?
И накрая, но не на последно място: Кой според вас е виновен за това положение? Има ли начин да се излезе от него?