Детската градина - как да помогнем на детето да се адаптира

Как възпитаваме детето си, грижи за физическото и душевното му развитие, съвети

Дружество в детската градина?

Мнениеот lussy » 05 Дек 2013, 17:03

Чували ли сте за дружествата, които се създават в детската градина?
„Много приятно ме изненадаха!”

Събраха „новите” членове и единственото, което се изисква от теб е да бъдеш в това дружество и да даваш пари, като изключим ежемесечната такса!
Ясно е, че парите не стигат и ние трябва да купим някои неща, но все пак мисля, че е прекалено нагло да си задължен да си в това дружество и да даваш.
Не мисля, че им е толкова орязан бюджета, че да няма пари за закачалки или подобните безумия, за които събираме пари!

Във детската градина на децата има ли подобни дружества, знаете ли дали въобще е законно това?
lussy
 
Мнения: 387
Регистриран на: 02 Окт 2013, 11:45

Re: Дружество в детската градина?

Мнениеот Lyomi » 05 Дек 2013, 17:08

Не мисля, че е от най-законните неща да се събират пари в училищата и детските градини. След като имате дружество, обаче, това може би се легализира по някакъв начин! При нас в училище имаше голям парадокс, защото в началото на миналата учебна година влезна този закон, за да не се събират пари, нито от учители, нито от ученици. Обаче след месец казаха, ами сега събираме пари за ксерокс. :lol:
Всичката ни такава!
Lyomi
 
Мнения: 278
Регистриран на: 28 Окт 2013, 16:03

Re: Дружество в детската градина?

Мнениеот julianne » 11 Дек 2013, 15:26

Олеле, не ми съм стигнала до тази фаза с детските градини и скоро няма да ми се наложи, но до къде е стигнало положението! Най-странното е, че до колкото виждам повечето детски градини и училища се санират и се подобрява състоянието им, алчността на българина до къде стига! :(
julianne
 
Мнения: 383
Регистриран на: 27 Ное 2013, 14:50

На детска градина или вкъщи – къде е по-добре?

Мнениеот moni.sparrow » 17 Фев 2014, 15:55

Казано честно все повече се съмнявам от ползата в детската градина. През септември малкия започна да ходи на градина, но реално си стоеше вкъщи! :(

След постоянното боледуване и сменянето на безброй антибиотици един след друг реших, че е по-добре да останем вкъщи!

Разбира се, взехме и някои положителни неща от детската градина, :!: но и доста отрицателни навици, :!: като гризането на ноктите и лапането на ръцете. :evil:
Като че ли и характера му се промени, той беше слънчево и много усмихнато дете, :( а сега започна да се кара за играчки, да спори и т.н. :x

Явно „необходимата” социализация в детската градина не води до много хубави неща, а може би не е така необходима, както мислят всички! На тази възраст децата имат нужда от емоционална подкрепа и стабилност :idea: , отколкото от социални контакти, според мен!

Не зная дали съм права, но мисля, че е по-добре да се гледаме вкъщи и да комуникираме в парка с други деца, но не зная до кога така, минавали ли сте през такъв период с детето си? :roll:

Мислите ли, че едно дете отгледано вкъщи ще може да се включва адекватно в екипна работа между връстници, защото така или иначе ще дойде момент, в който трябва да отиде на училище, не може цял живот да бъде вкъщи до полата на мама, нали?!
moni.sparrow
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05 Ное 2013, 15:24

Re: На детска градина или вкъщи – къде е по-добре?

Мнениеот lussy » 17 Фев 2014, 15:59

Не мисля, че социализацията в парка е достатъчна за едно дете, колко дълго можете да стоите навън, особено сега в студените месеци? :? По-добре се погрижи за имунитета му, така че да не се разболява ;)
lussy
 
Мнения: 387
Регистриран на: 02 Окт 2013, 11:45

Re: На детска градина или вкъщи – къде е по-добре?

Мнениеот manitu » 13 Мар 2014, 00:28

МАНТРАТА НА СОЦИАЛИЗАЦИЯТА
18533835-p95.jpg 12/01/2014г.
През последните дни повечето медии отразиха “скандалната” новина за малкия гений Божидар, който остана недопуснат до състезания по информатика поради това, че учил дистанционно вкъщи, използвайки програма, неразпозната от Министерството на образованието. В студиото на BTV се появиха невчесани и недоспали държавни лелки, които с типичната за чиновника напевна реч, започнаха да ни убеждават колко ужасна била майката на момчето, решила да направи онова, което смята за най-добро за детето си. Ляво мислещи и нравоучителни журналисти от в. “Преса” пък ни убеждават в свещенството на държавния образователен стандарт и монопол.
Социализация - любимата дума на социалисти, марксистки и левичари. (Скъпи приятели, съмишленици и клиенти, които следите блога ми, извинявам се за грубия тон, но от малък не мога да дишам марксизма и всички негови производни). Позволете ми и аз да дам моя скромен принос за този термин, който внася толкова много объркване.

Популярен мит
Изключително тревожно е, когато непроверени идеи биват възприети от голяма част от обществото без дори да се подлагат на обективни тестове. Митът е нещо, което повечето хора вярват дори и да са налице доказателства за обратната теза.

Един от тези широкоразпространени митове в нашето посткомунистическо общество е, че за да успеят децата в живота, за тях е важно да се “социализират” (общуват, прекарват много време) предимно със своите връстници.

Алооо, някой замисли ли се изобщо за смисъла на думата?
Обикновено социализацията като термин се използва от социолозите, социалните психолози, антрополозите, педагозите и политиците, за да посочи процеса при усвояване на норми, обичаи и идеологии. Речникът на Уебстър например определя социализацията като (1.) Установяване на социална основа; (2.) Среща за осъществяване на социални цели; (3.) Възприемането на поведенчески модели от заобикалящата среда. В тази по-скоро западна дефиниция на думата ние не виждаме социализацията като цел сама по себе си - тя е отчетена като факт и липсва идеологическа обремененост.

Социализацията не представлява нормативен термин - тя просто описва процеса, чрез който се възприемат дадени норми, било то добри или лоши. В своят широк смисъл социализацията обхваща широк кръг на взаимодействия - това са контактите с родителите, семейството, роднините, връстниците, хора от различен възрастов диапазон и множество социални групи. Да се твърди че формулата дете + връстници = пълноценна личност означава да се пренебрегнат всички други хора, с които едно дете може да си взаимодейства и представлява изкючително плитък поглед върху реалността. Идеята, че социализацията на детето лежи в основата на образованието произхожда от секуларните хуманисти, отхвърлящи християнството и традиционните семейни ценности, като вместо това те поддържат идеята за морален релативизъм (Разбирай “Всеки е прав сам за себе си”).

Нека сега в контраст на тази дефиниция на Уебстър да сравним дефиницията с българския тълковен речник, значително повече идеологически украсена, според който социализацията е: 1. Приобщаване към среда, колектив, общество; 2. Превръщане на частната собственост в обществена. Под социализация българският речник разбира степента, до която дадена личност е успяла да уеднакви своите идеи и разбирания с идеите на дадена група хора или държавата. Ето защо упоените от отровата на социализма, включително много надъхани млади хора, са особено чувствителни към значението на тази дума без дори да осъзнават тоталитарната й украска.

Речникът на Макгроу-Хил на научните и техническите термини определя социализацията като “процесът, при който детето се научава да осъществява връзка с други хора и да действа подобно на тях в група, основно чрез средствата на имитацията и груповия натиск”. Според тази дефиниция ние разбираме, че социализацията може да бъде позитивна или негативна, но никога неутрална. Всъщност за нас като родители е важен преди всичко въпросът в какъв вид общество бихме желали да израстват нашите деца.

За нас е необходимо децата ни да станат възрастни, които да намерят реализация в свят, населяван от хора на различни възрасти, а не само от връстници. От момента, в който дете се появи на света, неговият естествен източник за заобикалящия го свят са родителите му и най-вече - неговата майка. Тази теза се потвърждава от редица проучвания, според които най-важният източник на развитие на социални умения си остава семейството.

Според Американската психологична асоциация кърменето например има важни приложения за сигурността и чувството за приемане от страна на детето, включително неговия положителен възглед за света. Десетки учени и независими научни изследвания потвърждават в своите заключения, че взаимодействието с родителите се оказва най-важния фактор за по-нататъшното развитие на комуникативните умения на детето, особено ако те откликват към емоционалните му нужди и “слизат на неговото ниво”. Идеята, че присъствието в детска градина е необходимо условие за успешно развитие на комуникативните умения, както свръхамбициозни чиновнички от вида на Миглена Дамянова ни убеждаваха миналата година, се оказва огромен мит и изключително удобен популизъм, който в последно време се използва, за да задълбочи откъсването на децата от семейството.

Д-р Ъпщайн и мита за тийнейджърския бунт
Хайде сега да поговорим за това с кого е нормално да се социализира едно дете (и дори тийнейджър) в крайна сметка. В своята последна книга "Процесът срещу юношеството - преоткриване на възрастния във всеки тийнейджър" д-р Робърт Ъпщайн от Университета в Харвард твърди следното: "Ако изучавате по-голямата част от човешката история и много култури, ще забележите, че тийнейджърите са прекарвали по-голямата част от времето си в това да се учат как да станат възрастни. Днес те прекарват повечето време в опити как да се отдалечат от възрастните." Напълно съм съгласен, че за да бъдат продуктивни членове на обществото е необходимо децата да общуват с други хора, само не мога да разбера защо като единствен източник на социализация се посочват техните връстници. Най-естествено и нормално за децата е на първо място децата да се социализират със своите родители, с баба и дядо, роднините, с братята и сестрите от семейството си и с други деца наоколо на различни възрасти. Общуването с връстниците не е на всяка цена продуктивен процес, тъй като след своето завършване на училище децата рядко работят само с връстници, а по-скоро с хора, обхващащи значително широк спектър от възрастови групи.

Самата идея за събиране на деца на една и съща възраст възниква в резултат от желанието на ранните защитници на класно-урочната система да създадат удобство при функционирането на учебния процес. Не вярвам, че социализирането представлява напасване с деца на същата възраст, ако на тях им липсва морален компас, чувство за правилно и грешно или уважение към учителите и хората в позиция на власт. Когато децата са малки, за тях е трудно да различат от кои деца да странят. Именно тук се проявява натискът на връстниците и децата искат да подражават на поведението им, за да паснат в групата и да получат одобрението на околните.

Д-р Ъпщайн предизвиква традиционната идея, че тийнейджърите трябва задължително да преминат през период на криза, бунт или емоционални сътресения на тази възраст. Според него основните фактори, съдействащи за тези процеси са начините, по които тийнейджърите взаимодействат с родителите, училищната система, медията, връстниците и обществото като цяло. Конфликтните послания, подавани от страна на различните групи, пораждат огромно вътрешно напрежение у тях и създават съществени различия в начина, по който те функционират, сравнени с възрастните.

Според Ъпщайн, ако тийнейджърският бунт е свързан с промени във функциите на мозъка, ние бихме наблюдавали този феномен във всички култури по време на всички исторически периоди. В периода на прединдустриалната революция, когато родителите са били близко до децата си, дори не е съществувала дума, която да посочва различията между младия човек и възрастния с изключение на фактора опит. Нещо повече - почти не съществуват писмени сведения, че в много култури е съществувало антисоциално поведение. За д-р Ъпщайн негативното въздействие на връстниците, училищата и медията е основната движеща сила, седяща зад тийнейджърския бунт.

През последните години имах възможност да се запозная с различни статии и проучвания (разбира се, на първо място е здравият разум), които ме доведоха до заключението, че родителите представляват най-важният фактор на влияние в живота на децата при заучаването на социално поведение. Мястото на връстниците е второстепенно и нерядко, ако прекараното време с тях е повече в сравнение с родителите, има по-голям шанс от антисоциално поведение. Въпреки навдигащия се неосоциализъм, оказващ натиск върху родителите днес да делигират грижата за децата си на някой друг или на държавата, нашите собствени сърца ни казват, че институционализирането на децата просто не може да бъде най-доброто решение за тяхното благополучие.
manitu
 
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Мар 2014, 00:23

Re: На детска градина или вкъщи – къде е по-добре?

Мнениеот manitu » 13 Мар 2014, 00:38

това да са постоянно болни (което се случва в детските ни градини ,защото всички си водят децата болни там..)и да са перманентно на антибиотици (което е почти неизбежно при влизането от една болест в друга директно)...не мога да приема нито за нормално ...нито като добро за детето и имунната му система...
manitu
 
Мнения: 2
Регистриран на: 13 Мар 2014, 00:23

Има ли ваканции в детската градина и предучилищната?

Мнениеот maminka » 24 Мар 2014, 17:52

От известно време се чудя, тъй като наближава сега пролетна, а по-късно и великденска ваканция, има ли такива определени в детските градини и предучилищната?! :?

След като децата са задължени да ходят на предучилищна, било то в училище или детска градина, нормално е да заслужават и ваканция, като всички ученици!

Дори и при облекчен режим, не може за децата в предучилищна или детска градина да няма ваканции или единственото, което да можеш да си позволиш, то да е 7 дни отсъствие по домашни причини, т.е. трябва да избираш дали зимата да отидете на ваканция или да си оставиш тези 7 дни за празници, в които искаш и ти да се порадваш да детето си! :evil:
maminka
 
Мнения: 363
Регистриран на: 17 Фев 2014, 15:14

Re: Има ли ваканции в детската градина и предучилищната?

Мнениеот moni.sparrow » 24 Мар 2014, 17:59

Не, аз мисля, че е измислено доста добре! Понеже програмата е облекчена за тези, които остават, а тези, които ги вземат не им пишат отсъствия ;) поне в нашата е така, предполагам, че трябва да се регламентират тези неща, а не на въображение да се играе :roll:
moni.sparrow
 
Мнения: 265
Регистриран на: 05 Ное 2013, 15:24

Re: На детска градина или вкъщи – къде е по-добре?

Мнениеот SilviyA.. » 25 Мар 2014, 15:18

Мисля, че е много по-добре детето да посещава детска градина. Освен вредните навици те придобиват и много полезни. Възпитателките постоянно работят с тях, имат различни занимания, игри, пеят песнички, а и се научават да бъдат самостоятелни. Това няма как да стане у дома, защото ти предполагам имаш и домакинска работа. Относно честите боледувания, решението е да се засили имунитета и да се консумира по здравословна храна, а не да се намалят социалните контакти.
SilviyA..
 
Мнения: 16
Регистриран на: 25 Мар 2014, 12:01

ПредишнаСледваща

Назад към Възпитание, грижа и съвети

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта