Страница 1 от 1

Какво мислите за тестовете за 3 годишните?

МнениеПубликувано на: 16 Май 2018, 08:55
от Malina
От следващата учебна година искат да се изграждат психопрофили на децата, за да преценят дали има някое дете образователни проблеми и уж да се реагира по-своевременно.
МНого родители обаче смятат, че това е начин да се сложат етикети на децата от съвсем малки, докато още реално те не са осъзнати и толкова малки на 3-4 години е почти невъзможно да се определи правилно, дали някое дете ще има проблеми в обучетението си в бъдеще.
Вие какво мислите, против ли сте тези тестове, които ще се правят с най-малките, за да определят дали ще са добри ученици, или имат проблеми? Правилно ли е на 3 годишни деца да лепят етикети?!

Re: Какво мислите за тестовете за 3 годишните?

МнениеПубликувано на: 16 Май 2018, 15:19
от Буба Мара
Malina написа:От следващата учебна година искат да се изграждат психопрофили на децата, за да преценят дали има някое дете образователни проблеми и уж да се реагира по-своевременно.
МНого родители обаче смятат, че това е начин да се сложат етикети на децата от съвсем малки, докато още реално те не са осъзнати и толкова малки на 3-4 години е почти невъзможно да се определи правилно, дали някое дете ще има проблеми в обучетението си в бъдеще.
Вие какво мислите, против ли сте тези тестове, които ще се правят с най-малките, за да определят дали ще са добри ученици, или имат проблеми? Правилно ли е на 3 годишни деца да лепят етикети?!

Те на децата и без това им слагат етикети още от съвсем малки. Със или без такъв профил. Аз подкрепям. Но ми се струва излишно вменяването че това е някакъв изпит, който трябва да се гони, че това е някакво ниво, което ако не влезеш в него край.. има много деца, на които именно чрез обследване от специалист може да се помогне навреме и изобщо ако се отнася за моето дете не ме интересува какъв етикет ще има, ако това обследване ще му помогне за в бъдеще, вместо да си затваряме родителите очите за образователни проблеми, но които е можело да повлияем положително и да бъдат решени овреме. :+1:

Re: Какво мислите за тестовете за 3 годишните?

МнениеПубликувано на: 16 Май 2018, 15:34
от Локумът
То точно това е проблемът, че родителитене искат да чуят, че детето им има проблем, за да се вземат мерки навреме. Специалистите ще различават това, че някой не е достигнал някакви там нива от това, че детето има потенциални рискове за развитието си. Родителите се притесняват напразно, че някой ще им определни децата като идиотчета, но е и факт, че всички искаме децата ни да са най-най, да са най-добрите, най-успешните, да се развиват по книга, но и да изпреварват развитието си. Трябва да се съгласим, обаче, че не всички са гении и да се примирим с това.

Re: Какво мислите за тестовете за 3 годишните?

МнениеПубликувано на: 19 Сеп 2018, 18:01
от kalinka-kuku
Родителите обикновено създават по-голяма суматоха, преувеличават и се превземат, а на децата изобщо н еим дреме за тея проблеми, които се разввиват в главите на родителите. :mrgreen: Таака и с тестовете за 3 годишните.

Re: Какво мислите за тестовете за 3 годишните?

МнениеПубликувано на: 03 Сеп 2019, 10:57
от Пепи72
Притесненията на родителите относно тестовете не са основателни. Много деца с образователни потребности се нуждаят от грижи и внимание точно от тази ранна възраст. Откриването на даден проблем на време води и до решаването му и незадълбочаването му. Друг е въпросът, че голяма част от родителите не желаят да признаят за съществуващи проблеми при техните деца. Много от симптомите на определено заболяване или нарушение мога да се открият още в много ранна възраст, тяхното навременно отстраняване ще доведе до един качествен и пълноценен живот на детето. Ранната превенция, отсяването на деца със специални образователни потребности, разпознаването им помагат на педагозите да се справят с редица други проблеми, породени от пребиваването на такива деца в детските ясли и в детските градини.
Не е страшно. Не е обидно! Напротив! Има ли проблем нека той да бъде открит навреме, за да може да бъде решен в полза на всички.
Съществуват доказани методи и методики за определяне на равнището на развитие на детето - емоционално, физическо, психическо, когнитивно. Друг е въпросът коя методика ще използва педагога и доколко приложима може да бъде тази методика в нашите условия.
Истината е, че в цяла България лесно могат да се преброят педагозите, които имат набор от методики, тестове и средства да извършват нужната диагностика.