Страница 1 от 1

Надписана сметка за вода. Какво може да се направи по въпроса?

МнениеПубликувано на: 28 Апр 2020, 11:23
от Пламена И.
Здравейте! Искам да ви се оплача от ВиК и да разбера как е положението в другите градове. От два месеца инкасатор не е идвал да ни отчете водомерите и получавахме сметки горе-долу адекватни на месечното ни потребление (съвсем леко надвишени). С мъжа ми предположихме, че това са мерки против разпространението на коронавируса и затова инкасаторите не ходят по домовете, затова не се притеснихме. От години си плащаме всички сметки по интернет, така че да не ни се налага да висим на опашки по касите, което се оказва и много практично в създалата се ситуация. Обаче тази сутрин се шокирахме от сумата, която трябваше да платим за водата за миналия месец – двойно по-голяма от предишните! Предполагахме, че след края на извънредното положение инкасаторите ще посетят домовете и ще изравнят сумите, но с новата сметка се оказва, че предплащаме консумацията на вода два месеца напред!!! Естествено се опитахме да се свържем с клиентския център и да разберем какво се случва, но както можете да предположите – телефоните дават постоянно заето... Не бихме искали да ходим до управлението точно сега, но ако се наложи... Нищо чудно другия месец сметката да е тройна!Какво според вас трябва да се предприеме в този случай? И по-важното – дали надвнесените суми ще се отчетат за предходните месеци или ще ги пишат като компенсация към общия водомер?

Re: Надписана сметка за вода. Какво може да се направи по въпроса?

МнениеПубликувано на: 28 Апр 2020, 12:09
от marchinko73
И при мен се получи нещо подобно. Но след като и втория месец инкасаторката не се появи и нямаше бележка на входа, й се обадих. Тя ми обясни, че работят от къщи и ние трябвало да им се обаждаме да им казваме показанията на водомерите. В противен случай се начислявало средно потребление на вода в съответствие с показанията на миналия месец. Ама като всеки месец ви надписват по малко отгоре, наистина може да се окаже, че сметката ви за следващия ще е тройна. Опитайте се да се свържете с вашия инкасатор или пишете на мейла на ВиК, след като телефоните не отговарят.

Re: Надписана сметка за вода. Какво може да се направи по въпроса?

МнениеПубликувано на: 29 Апр 2020, 09:02
от Пламена И.
marchinko73 написа:И при мен се получи нещо подобно. Но след като и втория месец инкасаторката не се появи и нямаше бележка на входа, й се обадих. Тя ми обясни, че работят от къщи и ние трябвало да им се обаждаме да им казваме показанията на водомерите. В противен случай се начислявало средно потребление на вода в съответствие с показанията на миналия месец. Ама като всеки месец ви надписват по малко отгоре, наистина може да се окаже, че сметката ви за следващия ще е тройна. Опитайте се да се свържете с вашия инкасатор или пишете на мейла на ВиК, след като телефоните не отговарят.


Благодаря за мнението! Точно така направих - свързах се с нашата инкасаторка и тя ми обясни същото. Сега до 12-ти май трябва да й се обадим и да да дадем новите показания на водомера. Увери ме, че надвнесените пари ще бъдат използвани за бъдещото потребление. Дано! Обаче не трябваше ли по някакъв начин да ни предупредят и да ни кажат как да действаме?

Re: Надписана сметка за вода. Какво може да се направи по въпроса?

МнениеПубликувано на: 05 Юни 2020, 10:29
от Пламена И.
Да добавя още малко инфо по темата: Поне за Стара Загора стана ясно, че водомерите на физическите лица, които нямат дистанционно отчитане, ще се отчитат през месец "с цел намаляване физическите контакти на инкасаторите с потребителите". Пише го в сайта им.
Между другото инкасаторката ни посети и отчете , че сметката е надвишена, затова този месец вода няма да плащаме. :smile: