Алергия към лекарства - мнения и въпроси

В този раздел на нашия форум можете да задавате въпроси, свързани с алергия и имунология, да споделяте мнения и да получите съвет от медицинския екип на "Фрамар". Тук ще получите консултация по въпроси свързани с хранителни, слънчеви алергии и други.

Алергия към лекарства - мнения и въпроси

Мнениеот Dr Mandajieva » 23 Яну 2019, 21:09

В тази тема на здравния форум може да откриете мнения и зададете вашите въпроси, свързани с алергия към лекарства. Тук може да получите консултация и съвет за симптоми, диагностика и лечение на това състояние. На вашите въпроси отговаря д-р Мариана Мандажиева.

Лекарствената алергия е анормална реакция на имунната система към лекарства. Най-често медикаментите, отговорни за такава реакция, са антибиотици и болкоуспокояващи.

Признаците на сериозна лекарствена алергия често се появяват в рамките на един час след приема на лекарството. Други реакции, особено обриви, могат да се появят след часове, дни или седмици.

Най-честите симптоми на алергията към лекарства са обрив, уртикария, сърбеж, повишена температура, подуване, задух. Лекарствената алергия може да предизвика сериозни реакции, включително животозастрашаващо състояние, което засяга множество системи на тялото (анафилаксия). Симптомите на анафилактична реакция включват гадене и повръщане, коремни спазми и диария, замаяност, оток на лицето и гърлото, слаб, бърз пулс, понижаване на кръвното налягане, загуба на съзнание.

Научете повече за д-р Мариана Мандажиева.
Dr Mandajieva
 
Мнения: 6
Регистриран на: 11 Фев 2019, 16:52

Re: Алергия към лекарства - мнения и въпроси

Мнениеот pivik » 10 Мар 2020, 19:34

Здравейте !
От 14-15 год. използвам лекарство за контролиране на кръвното налягане.Първо конкор,после лодоз после пак конкор.Минимални дози/5мг/.Получих някаква алергия.По темето получих обривания и сърбеж. Околу слепоочията зачервяване и лек оток ? Ходих при лекуващия ме лекар.След кардиограма и кръвни иследвания ми смени лекарството с небилет.За седмица няма подобрение с зачервяването и сърбежа.След това лекуващия ме лекар ми спря небилет и ми предписа ИЗОПТИН SR.За три дни нещата се влошиха.Сърбежа и отока се увеличиха и аз на своя глава го спрях и се вънах на небилет.
Та въпроса ми е:
1.Може ли да имам алергия от пълнежа в изработването на хапчетата?Например мегнезиев стеарат или силициев диоксид и др.??? И как се иследва това?
Благодаря Ви
pivik
 
Мнения: 1
Регистриран на: 10 Мар 2020, 18:53


Назад към Алергология и имунология

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта